ورم لثه بعد از پرکردن دندان

علت ورم لثه بعد از پرکردن دندان

هدف از دندان پرکردن ، حذف حفره ها یا سوراخهای دندانی است که پس از پوسیدگی دندان تشکیل می شوند. قبلا در مقاله پر کردن دندان به زبان ساده در خصوص روند این عمل توضیح دادیم. بعد از پر کردن دندان ، ممکن است حساسیت هایی را مشاهده کنیم. در این نوشته می خواهیم در خصوص علت ورم لثه بعد از پرکردن دندان و راهکارهای عملی برای درمان ان بنویسم. با ما همراه باشید.

آیا ورم لثه بعد از پر کردن دندان طبیعی است ؟

در مواردی ورم لثه بعد از پرکردن دندان طبیعی است. ممکن است بعد از پر کردن دندان تا چند روز اول شما حساسیت هایی داشته باشید. درد یا تورم لثه می تواند از جمله این موارد باشد.

در دو یا سه روز اول می توانید با مشورت دندانپزشک ، از کمپرس یخ ( بسته یخ ) استفاده کنید تا به مرور تورم لثه کاهش پیدا کند. همینطور دندانپزشک می تواند در صورت لزوم برای شما مسکن تجویز کند.

اگر پس از چند روز تورم کاهش پیدا نکند علت ورم لثه بعد پر کردن دندان می تواند عفونت باشد. در این حالت می بایست سریعا با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا لثه و دندان شما را معاینه کند و در صورت لزوم برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند.

پر کردن کردن دندان به غیر از تورم لثه همچنین می تواند عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشد.

سایر عوارض پر کردن دندان

علاوه بر تورم لثه بعد از پر کردن دندان ممکن است شما مشکلات زیر را نیز تجربه کنید:

  • حساسیت دندانها : حساس شدن دندان بعد از پرکردن شایع است. این حساسیت می تواند به فشار ، سرما ، گرما ، خوراکی های شیرین و.. باشد. این حساسیت نا چند هفته طبیعی است و توصیه تا حذف حساسیت از این موارد حساسیت زا پرهیز کنید.
  • درد دندانها در زمان گاز زدن: پس از برگشت حس به دندان ، ممکن است فرد در زمانیکه دندانهایش رو هم قرار می دهد یا موقع گاززدن احساس درد کند. بهتر است این مورد را به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا در صورت لزوم شکل و حالت پر کردگی دندان را تغییر بدهد.
  • حساسیت به آمالگام : معمولا دندانپزشک از امالگام ( مواد نقره ای رنگ ) برای پر کردن استفاده می کند. به ندرت برخی از افراد ممکن است به ماده حساسیت داشته باشند و علائمی نظیر جوش و خارش در پوست نشان بدهند. در این حالت ممکن است نیاز باشد از ماده دیگری برای پر کردن استفاده شود.

ما در سایت مدآوا لیستی از دندانپزشکان سراسر کشور را به تفکیک شهر جمع اوری کردیم که با کلیک بر روی لینک زیر قابل دستیابی است.

لیست کلینیک های دندانپزشکی کشور

ما در این نوشته سعی کردیم به زبان ساده درباره علل یا علت ورم لثه پس از پر کردن دندان بنویسم . اگر در این رابطه سوال یا دیدگاهی دارید در قسمت نظرات بنویسید.

برخی از منابع :

cadentalgroup

ویکی پدیا پر کردن دندان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *