بهترین سن برای ارتودنسی

بهترین سن برای ارتودنسی | ارتودنسی در چند سالگی انجام شود

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟ و ارتودنسی در زمان مناسب چه مزایایی دارد؟ در صورتی که دندان ها در جای مناسب خود قرار نگیرند و شکل نامتعارفی داشته باشند، فشار زیادی به سایر دندان ها، لثه و مفاصل فک وارد می کنند که می تواند منجر به مشکلات بهداشتی مختلفی شود. بنابراین ارتودنسی می تواند برای افراد با این شرایط راه حل درمانی بسیار مناسبی باشد. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که به اصلاح بی نظمی دندان ها، ناهنجاری فک ها و به طور کلی بهبود عملکرد دهان و دندان کمک می کند. همچنین با مرتب کردن دندان ها باعث بهبود طرح لبخند و زیبایی افراد می شود.

بهترین سن برای شروع ارتودنسی

به طور کلی بهترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی، دوران کودکی است و با توجه به شرایط متفاوت هر کودک ممکن است در سنین مختلفی انجام شود. بزرگسالان نیز می توانند درمان ارتودنسی انجام دهند.

کودکان

پس از مراجعه به دندانپزشک و معاینه فک و دندان ها، با توجه به شدت و نوع ناهنجاری دندان های کودک بهترین زمان شروع درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود. هفت سالگی بهترین سن برای مراجعه به دندانپزشک و بررسی زمان مناسب ارتودنسی می باشد:

  • در صورتی که کودک دچار مشکلات فکی باشد، باید قبل از سن بلوغ برای انجام ارتودنسی اقدام شود.
  • اگر کودک دچار مشکلات فکی نباشد، برای انجام ارتودنسی، محدوده سنی 10 تا 12 سال می تواند مناسب باشد.
بهترین سن برای ارتودنسی

بزرگسالان

به طور کلی افرادی که دارای سلامت لثه هستند و مشکلات فکی ندارند، می توانند در هر سنی برای اصلاح ناهماهنگی و نامنظم بودن دندان های خود به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند.

تعیین بهترین زمان برای شروع ارتودنسی توسط دندانپزشک مشخص می شود. متخصص ارتودنسی بعد از معاینه و ارزیابی به شما می گوید که بهترین سن برای ارتودنسی چه موقع است. بنابراین مراجعه به دندانپزشک در اولویت قرار دارد. در صورت نیاز به کلینیک های دندانپزشکی بر روی لینک زیر کلیک کنید:
کلینیک های دندانپزشکی سراسر کشور

مزایای ارتودنسی زودهنگام و به موقع

  • احتمال جراحی فک در بزرگسالی کاهش می یابد.
  • طول دوره درمان کوتاه تر می شود.
  • فضای کافی برای دندان های شلوغ فراهم می شود.
  • نیاز به کشیدن دندان ها کم تر است.
  • با زیبا شدن لبخند اعتماد بنفس فرد بالا می رود.
  • در مواردی که فک ها تحت تاثیر رشد نامناسب قرار دارند، منجر به تقارن صورت می شود.
  • به حذف عادت های نامناسب مانند مکیدن انگشت و … کمک می کند.

حداکثر سن ممکن برای ارتودنسی

به طور کلی ارتودنسی هیچ محدودیت سنی ندارد و در صورتی که دندان ها، استخوان فک، لثه ها و عوامل موثر دیگر از سلامت بالایی برخوردار باشند، در سنین بزرگسالی نیز می توان از این روش درمانی به خوبی نتیجه گرفت. برای اینکه بدانید آیا در سن بالا هم ارتودنسی جواب می دهد یا نه حتما به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا با معاینه دندان ها شما را راهنمایی کند.

[ نوشته پیشنهادی : دلیل کج شدن دندانها | در کودکی و بزرگسالی ]

در این نوشته در ارتباط با بهترین سن برای ارتودنسی مطالبی را برای شما آورده ایم. به طور کلی بهترین زمان برای شروع این روش درمانی توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود. در صورتی که علاقمند به مطالعه مطالب مربوط به دهان و دندان هستید، مقالات وب سایت مدآوا را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر در رابطه با بهترین سن برای شروع ارتودنسی هنوز سوالی دارید نگران نباشید می توانید در پایین در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید و منتظر بمانید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ بدهیم.

برخی از منابع:

best age for orthodontic treatment

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *